Yleiset sopimusehdot
§ 1 Sopimusehtomme ja niiden kattavuus
Nämä ovat yleiset sopimusehtomme, joilla toimitamme sinulle tuotteitamme. Sinun tulee lukea nämä ehdot huolellisesti ennen kuin lähetät meille tilauksen. Ne kertovat sinulle, kuka olemme, miten toimitamme sinulle tuotteita, miten voit päättää sopimuksen kanssamme, mitä tehdä, jos ilmenee ongelmia, ja muita asiaan liittyviä tietoja.
§ 2 Kuka olemme
Olemme TecTake Sweden AB, Ruotsin rekisteröity yritys. Yritysnumeroemme on 559060-6728. Rekisteröity toimistomme sijaitsee osoitteessa Adelgatan 21, Malmö 211 22, Ruotsi. Arvonlisäveronumeromme on SE559060672801.
§ 3 Yhteydenotto
3.1 Voit ottaa meihin yhteyttä soittamalla numeroon +46 8 123 501 25. Vastaamme puheluihin ja soitamme takaisin ma-to: klo 11–13 ja 15–17.
3.2 Voit myös lähettää meille sähköpostia osoitteeseen mail@tectake.fi, ja vastaamme sinulle 24 työtunnit.
3.3 Jos meidän on otettava sinuun yhteyttä, teemme sen puhelimitse tai kirjoittamalla sinulle sähköpostitse tai postitse antamaasi osoitteeseen, kun tilaat tuotteita.
§ 4 Sopimuksemme kanssasi: miten tilaat meiltä tuotteita
4.1 Toimitamme asiakkaillemme Isossa-Britanniassa (Englanti, Wales ja Skotlanti) verkkokaupan kautta, joka on saavutettavissa verkkosivustomme kautta osoitteessa https://www.tectake.fi, josta voit tilata mitä tahansa myynnissä olevia tuotteita. Tämä edellyttää nimesi ja postiosoitteesi, erillisen laskutusosoitteen ja tarvittaessa toimitusosoitteen, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi toimittamista.
4.2 Näet verkkokaupassamme olevat tavarat "kutsu tarjoukseen" -perusteella, eivätkä ne muodosta tarjousta myynnistä. Ne myydään vain sinulle seuraavien ehtojen mukaisesti, jotka selittävät, miten meidän välillämme oleva sopimus syntyy.
4.3 Voit valita ostettavat tuotteet valikoimastamme virtuaalisessa ostoskorissa klikkaamalla "lisää ostoskoriin". Voit jatkaa ostoksia ja lisätä lisätuotteita ostoskoriin tai siirtyä tilauskatsaukseen klikkaamalla "Kassalle". Klikkaamalla ostoskorin symbolia oikeassa yläkulmassa siirryt ostoskorin sivulle, jossa voit päivittää tai muuttaa ostoskorin tuotteita ("päivitä ostoskoria") tai poistaa ne kokonaan ("tyhjennä ostoskori"). Voit sitten siirtyä ostoskatsaus-sivulta tilauskatsaukseen klikkaamalla "kassalle" ("yksivaiheinen kassa"). Tällä sivulla kaikki tilausta varten tarvittavat tiedot kysytään:
- 4.3.1 Laskutusosoite; erillinen toimitusosoite tarvittaessa
- 4.3.2 Toimitustapa: Oletusarvoisesti asetettu ilmaiseksi £ 0,00
- 4.3.3 Maksutapa
4.4 Ensimmäisessä vaiheessa tilauskatsaus-sivulla voit valita toimituksen vaatiman tiedon, kuten osoitteen ja toimitustavan. Voit tarkistaa valitsemasi tavarat ja tehdä säätöjä tai poistaa niitä kokonaan. Klikkaamalla "Jatka" voit valita maksutavan. Täällä voit valita haluamasi maksutavan. Tämän jälkeen sinulla on mahdollisuus määrittää myös eri toimitusosoite. Tee tämä poistamalla valinta "Laskutus- ja toimitusosoite ovat samat" -ruudusta. Voit lunastaa vain yhden alennuskoodin kassalla. Tee tämä syöttämällä koodi "Käytä alennuskoodia" -kenttään ja napsauta "Käytä alennusta". Alennuskoodin vähimmäistilausarvo ja voimassaoloaika on otettava huomioon. Oikeassa sarakkeessa tilauskatsaus-sivulla voit tarkistaa haluamasi tavarat ja tarvittaessa muuttaa niiden määrää tai poistaa ne kokonaan. Myös ostajana sinulla on mahdollisuus säätää osoitetta ja toimitustapaa uudelleen.
Klikkaamalla "Osta nyt", lähetät meille tarjouksen ostaa. Tilauslomakkeen lähettäminen on mahdollista vain vahvistamalla ehdot ja edellytykset.
4.5 Hyväksyntämme tilauksellesi tapahtuu, kun lähetämme tuotteet sinulle, jolloin syntyy sitova sopimus sinun ja meidän välillämme. Sopimuksen ehdot ovat nämä ehdot, jotka sisältyvät sopimukseen, joka tehdään siinä vaiheessa, kun tuotteet lähtevät varastostamme matkalla sinulle. Vahvistamme sinulle kirjallisesti, että olet sitoutunut näihin ehtoihin ja oikeutesi peruuttaa (päättää sopimus), mikä selitetään myös edelleen alla. Sopimus tehdään englannin kielellä.
4.6 Jos olet luonut tilin, voit tarkastella tilauksesi tietoja milloin tahansa suojatussa käyttäjätilissäsi kohdassa "tilaukseni".
4.7 Tavaroiden toimitus Suomi on ilmainen. Muille Ison-Britannian saarille toimitettaessa sovelletaan lisämaksuja. Ostokustannuksiin ja toimituskuluihin ei sisälly asianmukaisia kustannuksia asennuksesta tai tuotteiden käytön tai huollon koulutuksesta.
4.8 Jos emme pysty hyväksymään tilaustasi, ilmoitamme siitä sinulle. Jos näin on, emme veloita sinua tuotteista. Tämä saattaa johtua siitä, että tuotteet ovat loppuunmyytyjä, odottamattomista rajoituksista resursseissamme, joita emme olisi voineet kohtuudella suunnitella etukäteen, tai siksi, että olemme havainneet virheen tuotteen hinnassa tai kuvauksessa.
§ 5 Peruuttamisoikeus
5.1 Sinulla kuluttajana on 14 päivän peruuttamisoikeus voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Tämä tarkoittaa, että sinulla on oikeus peruuttaa mikä tahansa ostos ottamalla yhteyttä TecTakeen 14 päivän kuluessa tilatun tuotteen vastaanottamisesta. Jos kyseessä on useita erilaisia tavaroita, jotka on tilattu yhdessä tilauksessa ja toimitetaan yksittäin, peruuttamisoikeus päättyy 14 päivää sen jälkeen, kun olet vastaanottanut viimeisen erän tai viimeisen osan fyysisessä hallussa. Sinun on ilmoitettava meille 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, että haluat peruuttaa ostoksesi. Ilmoitus on annettava sähköpostitse osoitteeseen mail@tectake.fi. Viestissä sinun on tehtävä meille selväksi, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi.
5.2 Et voi peruuttaa ostosta yksinkertaisesti kieltäytymällä vastaanottamasta tuotetta ilman ilmoitusta meille.
5.3 Edellytys peruuttamisoikeuden käyttämiselle on, että tavarat saapuvat TecTakelle samassa kunnossa kuin toimitushetkellä. Jos tuotetta ei palauteta samassa kunnossa, TecTake pidättää oikeuden vähentää palautettavaa määrää. Toisin sanoen voit kokeilla tuotetta samalla tavalla kuin kokeilisit sitä fyysisessä kaupassa, mutta et saa todella käyttää sitä. Jos tuotetta on kokeiltu enemmän kuin edellä kuvattu, katsomme sen käytetyksi, mikä tarkoittaa, että saat joko osan tai ei mitään ostohinnasta takaisin riippuen tuotteen kaupallisesta arvosta. Jos tuotteen arvioidaan menettäneen arvoa, asiakkaalla ei ole oikeutta palautukseen.
5.4 Peruutusaika ei koske ääni- tai videomediaa tai ohjelmistoa, jos kuluttaja on rikkonut tiivistepakkauksen.
Palautus
5.5 Sinun on palautettava tilauksesi meille viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut meille haluavasi peruuttaa ostoksen. Huomaa, että emme voi palauttaa palautuskustannuksia. Käytettäessä peruuttamisoikeutta asiakas vastaa palautuskustannuksista. Alkuperäisen pakkauksen puuttuminen voi aiheuttaa vähennyksen, joten varmistaaksesi, että saat kaikki rahat takaisin, suositellaan, että tuote palautetaan alkuperäisessä pakkauksessaan.
5.6 Palautetun tuotteen puuttuva tai riittämätön pakkaus voi aiheuttaa vaurioita tuotteille palautuksen aikana, mikä usein johtaa myyntiarvon alenemiseen. Seurauksena asiakas voi TecTaken arvion perusteella saada pienemmän määrän vastaavasti huonontuneesta tilasta. Pakkausvirheestä johtuva vahinko voi johtaa asiakkaan oikeuksien umpeutumiseen.
Tuotteen lähettäminen takaisin
5.7 Jos haluat peruuttaa ostoksesi, tuote tulee lähettää takaisin suoraan palautusosoitteeseemme. Postitoimistoon lähetetyt paketit eivät ole noudettavia. Tuote on pakattava alkuperäiseen pakkaukseensa (tai vastaavaan suojaavaan pakkaukseen) sekä kopio laskusta tai huomautus siitä, miksi tuote palautetaan. Jos emme saa kopioita toimitusilmoituksesta tai muita tietoja, joissa näkyy tilausnumero ja yhteystiedot, emme näe, että palautus on sinulta. Suosittelemme, että tuote lähetetään seurantanumerolla. Huomaa, että emme voi palauttaa palautuskustannuksia. Käytettäessä peruuttamisoikeutta asiakas vastaa palautuskustannuksista. TecTake suosittelee, että palautuslähetystä tilattaessa asiakas saa jonkinlaisen todisteen siitä, että tuote on palautettu, esimerkiksi seurantanumeron tai kuitin.
5.8 Palautusosoite: Östervärns Express AB, Stenyxegatan 34, 213 76 Malmö, Ruotsi
Huomautus: Merkitse paketti selkeästi " PALATA TECTAKE"
5.9 Jos peruutat ostoksesi, saat takaisin sille summan, jonka olet meille maksanut. Sinun vastuullasi olevan vähennyksen tapauksessa ostosummaa vähennetään. Teemme hyvityksen samalla maksutavalla, jota käytettiin tilauksen tekemisen yhteydessä, ellei toisin ole sovittu. Voimme pidättää hyvityksen, kunnes olemme vastaanottaneet tuotteen palautuksen, ellei sinulla ole toimitettuna dokumentaatiota siitä, että olet palauttanut tuotteen.
§ 6 Valitusoikeus
6.1 Ostaessasi meiltä kuluttajana sinulla on 24 kuukauden valitusoikeus. Tämä tarkoittaa, että voit joko saada tuotteen korjattuna, vaihdettuna, rahasi takaisin tai alennuksen tilanteesta riippuen. Vaatimuksen tai valituksen ollessa perusteltu ja vika ei ole syntynyt tuotteen virheellisen käytön tai muiden vahingollisten toimien seurauksena.
6.2 Sinun on reklamoitava "kohtuullisen ajan" kuluessa siitä, kun olet havainnut tuotteen virheen. Reklamaation yhteydessä TecTake pyytää yleensä asiakasta lähettämään kuvallista dokumentaatiota koskien reklamaatiota. Useimmissa tapauksissa TecTake voi lähettää varaosia, jotka voivat korjata puutteen/virheen/vaurion ilman, että TecTaken tarvitsee ottaa tuotetta takaisin palautuksena. Tämä ratkaisu on yleensä nopeampi ja parempi asiakkaalle.
6.3 Jos tuote on palautettava TecTakeen valituksen yhteydessä, tarjoamme perusperiaatteena noutaa tuote asiakkaan toiveiden mukaisesta osoitteesta. Jos asiakas palauttaa tuotteen ilmoittamatta TecTakelle, että asiakas haluaa reklamoida, TecTake pidättää oikeuden kieltäytyä palautuksen vastaanottamisesta.
§ 7 Oikeutemme päättää sopimus
7.1 Voimme päättää tuotteen sopimuksen milloin tahansa kirjoittamalla sinulle, jos:
7.1.1 et tee meille mitään maksua eräpäivään mennessä, etkä tee maksua 30 päivän kuluessa siitä, kun muistutamme sinua maksun erääntymisestä;
7.1.2 et anna meille, kohtuullisessa ajassa pyydettäessä, tietoja, jotka ovat välttämättömiä meille tuotteiden toimittamiseksi, esimerkiksi toimitusosoitteen;
7.1.3 et anna meidän toimittaa tuotteita sinulle, kohtuullisessa ajassa.
7.2 Jos päätämme sopimuksen missä tahansa näistä tilanteista, palautamme etukäteen maksamasi rahat kaikista tuotteista, joita emme ole toimittaneet, mutta voimme vähentää tai veloittaa sinulta kohtuullisen määrän korvauksena nettokustannuksista, jotka aiheutuvat, kun rikot sopimusta.
7.3 Voimme kirjoittaa sinulle ja ilmoittaa, että lopetamme tuotteiden toimittamisen. Ilmoitamme sinulle mahdollisimman pian, jos olemme lopettaneet tuotteiden toimittamisen mistä tahansa syystä, ja palautamme kaikki etukäteen maksamasi summat kaikista tuotteista, joita ei toimiteta.
§ 8 Vastuu
8.1 Jos emme noudata näitä ehtoja, olemme vastuussa sinulle aiheutuneesta tappiosta tai vahingosta, joka on ennakoitavissa seuraus tämän sopimuksen rikkomisesta tai laiminlyönnistämme käyttää kohtuullista huolellisuutta ja ammattitaitoa, mutta emme ole vastuussa mistään tappiosta tai vahingosta, joka ei ole ennakoitavissa. Tappio tai vahinko on ennakoitavissa, jos se on joko ilmeistä että se tapahtuu tai jos, sopimusta tehtäessä, sekä me että sinä tiesitte sen voivan tapahtua, esimerkiksi jos toit sen erikseen huomioon.
8.2 Emme sulje pois tai rajoita millään tavalla vastuutamme sinulle, missä se olisi lainvastaista tehdä niin. Tämä sisältää vastuun kuolemasta tai henkilövahingosta, jonka aiheuttaa huolimattomuutemme tai työntekijöidemme, agenttiemme tai alihankkijoidemme huolimattomuus; petoksesta tai vilpillisestä väärästä esittämisestä; rikkomuksesta lakisääteisistä oikeuksistasi tuotteisiin liittyen, mukaan lukien oikeus saada tuotteet, jotka ovat: kuvauksen mukaisia ja vastaavat meille antamaasi tietoa ja sinulle esitettyä näytettä tai mallia; tyydyttävää laatua; soveltuvia mihin tahansa erityiseen tarkoitukseen, jonka olet meille ilmoittanut; toimitettu kohtuullisella taidolla ja huolellisuudella; ja viallisia tuotteita.
8.3 Toimitamme tuotteita koti- ja yksityiskäyttöön, ja suurin osa asiakkaistamme on kuluttajia. Jos olet yritys tai käytät tuotteita muuhun kaupalliseen, liiketoiminta- tai jälleenmyyntitarkoitukseen, emme ole vastuussa sinulle mistään voitonmenetyksestä, liiketoiminnan menetyksestä, liiketoiminnan keskeytyksestä tai liiketoimintamahdollisuuden menetyksestä.
§ 9 Maksu
9.1 Tuotteiden hinta (joka sisältää arvonlisäveron) on se hinta, joka on ilmoitettu asiaankuuluvilla sivuilla, kun teet tilauksesi. Teemme kaiken kohtuullisen varovaisuuden varmistaaksemme, että sinulle näytetty tuotteiden hinta on oikein. Huomaa kuitenkin seuraavasta kappaleesta, mitä tapahtuu, jos havaitsemme virheen tilaamiesi tuotteiden hinnoissa.
9.2 On aina mahdollista, että vahingossa myymämme tuotteet voivat olla hinnoiteltu väärin. Tarkistamme yleensä hinnat ennen tilauksesi hyväksymistä, joten jos esineen oikea hinta tilauspäivänä on pienempi kuin ilmoittamamme hinta tilauspäivänä, veloitamme alhaisemman summan. Jos esineen oikea hinta tilauspäivänä on korkeampi kuin sinulle ilmoitettu hinta, otamme yhteyttä sinuun ohjeidesi saamiseksi ennen tilauksesi hyväksymistä. Jos hyväksymme ja käsittelemme tilauksesi, kun hinnoitteluvirhe on ilmeinen ja selvästi voitaisiin tunnistaa virheelliseksi ja erehdyttäväksi ja se olisi voitu tunnistaa kohtuullisesti sinun toimestasi, voimme päättää sopimuksen, palauttaa sinulle maksetut summat ja vaatia sinulta toimitettujen tuotteiden palauttamista.
9.3 Tuotteiden hinta on maksettava heti sopimuksemme jälkeen. Lähetämme sinulle tuotteet sopimuksemme toimitusehtojen mukaisesti sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet täyden maksun. Emme veloita luotto- tai maksukorttiasi ennen kuin lähetämme tuotteet sinulle.
9.4 Jos arvonlisäveron korko muuttuu tilauspäiväsi ja tuotteiden toimituspäivän välillä, säädämme sinulle maksettavan arvonlisäveron määrää, ellei sinulla ole jo maksettu tuotetta kokonaan ennen arvonlisäverokoron muuttumista.
9.5 Hyväksymme maksun luotto- ja maksukorteilla, PayPalilla, pankkisiirrolla tai rahoitusehdoilla Klarna Bank AB:n kautta, Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi. Lisätietoja yleisesti Klarna Bank AB:stä ja myöhemmin maksamisen rahoitusehdoista Klarna Bank AB:n käyttöehdoista löytyy täältä.
§ 10 Käyttäytymissäännöt
Tectake sitoutuu "Google Trusted Stores" -periaatteisiin, jotka voi nähdä verkossa osoitteessa: https://support.google.com/merchants/topic/7095697. Noudatamme myös Trustpilotin laatukriteereitä, jotka voi tarkastaa osoitteessa: https://uk.trustpilot.com.
§ 12 Yleiset ehdot
12.1 Voimme siirtää oikeutemme ja velvollisuutemme näissä ehdoissa toiselle organisaatiolle. Kerromme aina kirjallisesti, jos näin tapahtuu, ja varmistamme, ettei siirto vaikuta oikeuksiisi sopimuksen alaisena. Jos et ole tyytyväinen siirtoon, voit ottaa meihin yhteyttä sopimuksen päättämiseksi 14 päivän kuluessa siitä, kun ilmoitamme sinulle siitä, ja palautamme sinulle etukäteen maksamasi summat tuotteista, joita ei ole toimitettu.
12.2 Voit siirtää oikeutesi tai velvollisuutesi näiden ehtojen mukaisesti toiselle henkilölle vain, jos olemme kirjallisesti samaa mieltä.
12.3 Tämä sopimus on sinun ja meidän välinen. Kenelläkään toisella henkilöllä ei ole oikeutta saattaa voimaan sopimuksen ehtoja. Kumpikaan meistä ei tarvitse saada toisen henkilön suostumusta sopimuksen päättämiseksi tai näiden ehtojen muuttamiseksi.
12.4 Jokainen näiden ehtojen kappale toimii erikseen. Jos mikä tahansa tuomioistuin tai asianmukainen viranomainen päättää, että jokin niistä on lainvastainen, jäljellä olevat kappaleet pysyvät täydessä voimassa ja tehokkuudessa.
12.5 Jos emme vaadi välittömästi, että teet jotain, mitä sinun odotetaan tekevän näiden ehtojen mukaisesti, tai jos viivytämme ryhtymistä toimenpiteisiin sinua vastaan sopimuksemme rikkomisen vuoksi, se ei tarkoita, ettetkö sinun tarvitsisi tehdä niitä asioita, eikä se estä meitä ryhtymästä toimenpiteisiin sinua vastaan myöhemmin. Esimerkiksi, jos unohdat maksun ja emme seuraa sinua, mutta jatkamme tavaroiden toimittamista, voimme silti vaatia sinua suorittamaan maksun myöhemmin.